14 września 2014

SAL "Bajkowe zwierzaki"

Kobieta zmienną jest, a co :-). 
Zarzekałam się, że to koniec tego wspólnego haftowania na rzecz „Kołderek za jeden uśmiech”, zmieniłam jednak zdanie. Przemyślałam temat i oceniłam, że jeszcze raz może się to przedsięwzięcie udać.
Jeśli więc macie jeszcze ochotę, to zapraszam serdecznie na IV edycję zabawy
Jej wynikiem oczywiście będą kwadraciki wykonane w technice haftu krzyżykowego, z których powstaną patchworkowe kołderki lub poduszki dla chorych dzieci. 
Motywem przewodnim będą tym razem bajkowe zwierzaki z konkretnych bajek, które są teraz często przez dzieci wybierane. Oczywiście jest mały haczyk, bo część z tych pozycji po prostu nie ma opracowanych wzorów. 
Nie wiem jak to mi wyjdzie, ale postaram się trochę wzorków opracować sama (coś już mam) i będę je udostępniała dla osób, które się na zabawę zapiszą i zobowiążą do ich wyhaftowania wg otrzymanego schematu.
W celu rozpropagowania zabawy proszę o zamieszczenie banerka na waszych blogach. 
ZASADY:
1.Czas trwania zabawy: od 15.09.2014 r. do 16.01.2015 r., w tym:    
  • od 15.09.2014 r. do 16.01.2015 r. - haftowanie,
  • od 15.09.2014 r. do 16.01.2015 r. (ostateczny) - termin dostarczenia kwadracików do mnie,
  • do 31.01.2015 r. - podsumowanie zabawy.  
2.  Motyw przewodni:  zwierzątka z następujących bajek:
  • Myszka Miki, Minni i reszta (Klub przyjaciół Myszki Miki) - wzorki np.: TU
  • Świnka Peppa, 
  • My Little Pony: Przyjaźń to magia, 
  • Angry Birds, 
  • Scooby Doo - wzorki np.: TU
  • Pingwiny z Madagaskaru.

3.Parametry haftowanych kwadracików:
  • wyłącznie na białej tkaninie typu Aida w rozmiarze 14 ct lub ewentualnie 16 ct i 18 ct,
  • nie należy haftować na Aidzie 11 ct i kanwach gobelinowych,
  • kwadracik po upraniu nie może być mniejszy niż 25/25 cm, (tkanina się zbiega troszkę) dlatego należy zostawić zapas 2 cm i przygotować kwadracik tkaniny do haftowania około: 27/27 cm.
  • tkanina nie musi mieć zabezpieczonych brzegów a ewentualne zabezpieczenie np.: obrębienie, nie może później trudnić pracy krawcowym przy tworzeniu kołderek.
  • haftowana postać/postacie (motyw) w centralnym punkcie tkaniny, w rozmiarze: nie mniejszy niż 10 cm - nie większym niż 20 cm (wysokość lub szerokość). Tła się nie haftuje.
  • na kwadraciku powinien się znaleźć dyskretny podpis (imię lub nick oraz miasto) wykonany ciemnym backstitchem,
  • na tkaninie nie mogą pozostać żadne ślady, w tym po liniach pomocniczych,
  • po wyhaftowaniu, kwadracik należy koniecznie uprać w gorącej wodzie lub wygotować (zdekatyzować).
4. Uczestnictwo w zabawie:
  • należy wykonać przynajmniej jeden kwadracik techniką haftu krzyżykowego (z dowolnie wybranym ww. motywem/postacią/postaciami z bajek),
  • chęć uczestnictwa należy zgłaszać za pomocą zamieszczonego poniżej formularza,
  • osoby bez bloga lub innego rodzaju strony internetowej, mogą zapisać się do zabawy wpisując mój adres bloga w formularzu,
  • do zabawy można przystąpić w dowolnym czasie w trakcie trwania zabawy czyli, zapisy są otwarte
  • przystępując do zabawy uczestnicy zgadzają się na przekazanie wyhaftowanego kwadracika do projektu „Kołderki za Jeden Uśmiech”, w celu stworzenia z nich kołderek lub poduszek, które trafią do chorych dzieci. 
5. Wysyłka kwadracików:
  • termin ostateczny do kiedy mają dotrzeć do mnie kwadraciki: 16.01.2015 r.
  • kwadraciki można wysyłać na bieżąco,
  • do kwadracika należy dołączyć (przypiętą lub przyszytą) niewielką karteczkę informacyjną, z którą zostanie przekazany do projektu:   
- osoba haftująca (nick).../ podpis na kwadraciku...,
- kwadracik zapasowy*,
- uprany**.

  * kwadracik zapasowy - oznacza, że w chwili powstawania nie jest on jeszcze przypisany do kołderki konkretnego dziecka. Jest to też istotna informacja ze względów organizacyjnych jak trafiają hafciki już do Projektu, bo wiadomo wtedy, że można je przydzielać na bieżąco w miarę potrzeb (życzeń bajkowych dzieci) do nowo powstających kołderek.
 ** informacja o upraniu -  wtedy wiadomo, że została już sprawdzona użyta mulina (czy nie farbuje) oraz hafcik już się zbiegł po praniu (i się więcej nie zmniejszy). Jest to istotne z tego względu, że na takie niespodzianki nie można sobie pozwolić na już gotowej kołderce i bez tej informacji osoba z projektu (która przydziela kwadraty do kołderek) lub szyjąca musi je dla pewności  ponownie uprać/wygotować.
    6. Podsumowanie zabawy:
    • do dnia 31.01.2015 r. nastąpi oficjalne podsumowanie zabawy i przyznanie upominków.
    Tym razem upominki dla uczestników zabawy ufundowała firma:
    http://www.hobbystudio.pl/
    Wśród nich są nowości: len Edinburg 36 ct i len Newcastle 40 ct firmy Zweigart oraz zestawy do haftu z serii "Bamboo Bears" i z misiem Paddingtonem, wydawnictwo LABORES DEL HOGAR "Punto de cruz" oraz książeczki z mini wzorkami do których dołączone jest po 10 mulin DMC na bobinkach (widać na ostatnim zdjęciu). 
    Przygotowałam 5 zestawów:





    Każdy dodatkowy kwadracik zwiększa szansę :), ale można otrzymać tylko jeden zestaw.

    7. Po wysłaniu wszystkich kwadracików do projektu „Kołderki za Jeden Uśmiech” umieszczę ich zdjęcia w "Galerii kołderek" z podpisem wykonawczyni (nick z formularza zgłoszeniowego lub taki jak na kwadraciku).
    W przypadku, jeśli ktoś będzie chciał to zrobić samodzielnie, proszę o informację.
    Lista uczestników:

    32 komentarze:

    1. Choć ja do zabawy nie dołączę, to jest to szczytny cel i cieszę się, że zdecydowałaś się jednak kontynuować tą zabawę!

      OdpowiedzUsuń
    2. Cudna akcja tym razem i ja się chętnie przyłączę :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Fajnie, że zmieniłaś zdanie, z przyjemnością wezmę udział w zabawie :)

      OdpowiedzUsuń
    4. Bardzo się cieszę że jednak zmieniłaś zdanie :) Idę szukać wzorów :)

      OdpowiedzUsuń
    5. Zgłaszam się chętnie, z chęcią wyhaftuje coś z Pingwinów z Madagarskaru :) mam nadzieje znaleźć jakiś ciekawy wzór - pozdrawiam.

      OdpowiedzUsuń
    6. Wprawdzie wyszywam kwadraty kołderkowe na zapisy, ale chętnie przyłączę się do zabawy.

      OdpowiedzUsuń
    7. Niesamowicie się cieszę, że wzięłaś sprawy w swoje ręce i jednak akcja "kołderek za jeden uśmiech" będzie trwała nadal:) super!!!

      Przyłączam się do zabawy- dwa schematy już mam to pewnie z nich skorzystam:)
      Może powstaną też inne wzorki???

      OdpowiedzUsuń
    8. Kurcze super sprawa, ale nigdy nie przenosilam wzoru na kanwe i ci gorsza nie wiem co to za material ;( musze zrobic rozeznanie ;)

      OdpowiedzUsuń
    9. Życzę powodzenia :) Ja się nie podejmuję, bo SAL-e osobiste mogę zaniedbać i dokończyć w wolnym terminie, a tu jednak trzeba być obowiązkowym - a u mnie zawsze kłopot z czasem :)

      OdpowiedzUsuń
    10. Dobrze, że kobieta zmienną jest ;) Przyłączam się z chęcią.

      OdpowiedzUsuń
    11. Wspaniała akcja dla Dzieciaków. Haftować nie będę, ale banerek zamieszczę, może ktoś się dołączy. Pozdrawiam serdecznie

      OdpowiedzUsuń
    12. Wspaniała zabawa życzę wytrwałości :))

      OdpowiedzUsuń
    13. I ja też dopisuję się do zabawy :) Uwielbiam "Kołderki" i Panie, które tworzą tę akcję. Wybrałaś fajny temat. Na pierwszy ogień wybiorę coś z Myszką Miki :) największy problem jest chyba z wzorkami do pingwinów z madagaskaru...

      OdpowiedzUsuń
    14. Cieszę się, że podjęłaś się organizacji kolejnej edycji. :) Chętnie się przyłączę, ale mam dwa pytania: czym jest kwadracik zapasowy? I czy kanwa Aida, na której należy wyszywać może być sztywna? Ja zawsze kupowałam tę usztywnianą, a nie zupełnie miękką i nie wiem czy to stanowi jakiś problem. Pozdrawiam serdecznie :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Co do określenia kwadracik zapasowy to jest to pojęcie czysto techniczne, używane w Kołderkowie. Z tego względu, że pytanie się powtarza, to definicję obecnie obowiązującą zamieściłam w poście o SAL-u. Na samym początku projektu (czyli wiele lat temu) miał trochę inne znaczenie, ale nazwa pozostała.
        Co do używanej tkaniny to musi to być po prostu Aida, może być firmy Zweigart, DMC a nawet polska (o gęstości najlepiej 14 ct lub 16,18 ct) i one rzeczywiście trochę się różnią sztywnością między sobą, ale to nie ma znaczenia. Odpadają jakiekolwiek kanwy poduszkowe czy gobelinowe (sztywne, o luźnym splocie, zazwyczaj 11 ct lub jeszcze większych oczkach).
        Nie widzę twojej tkaniny więc nie mogę się do niej odnieść.

        Usuń
      2. Dziękuję za odpowiedź. Już rozumiem określenie "zapasowy". W pierwszej chwili zupełnie inaczej to odebrałam. W takim razie zabieram się za przygotowanie wszystkich materiałów i do pracy. :)

        Usuń
    15. Super, że zmieniłaś zdanie. Wspaniała akcja i wielkie brawa dla Ciebie!! Z przyjemnością zgłaszam się do zabawy :)

      OdpowiedzUsuń
    16. Świetnie że organizujesz kolejną edycję!Oczywiście zgłaszam się.

      OdpowiedzUsuń
    17. Zgłaszam się i zabieram do wyszywania :)

      OdpowiedzUsuń
    18. Ago, ja oczywiście dołączam do zespołu :)

      OdpowiedzUsuń
    19. Z przyjemnością się przyłączam :)))

      OdpowiedzUsuń
    20. Jestem zawalona haftami ale dla dzieciaczków znajdę czas. Świetna akcja. Rok temu za późno do niej dotarłam ale teraz decyduję się na udział. Banerek już jest.

      OdpowiedzUsuń
    21. Długo się zastanawiałam, ale w końcu się zdecydowałam :) Banerek zawieszam

      OdpowiedzUsuń
    22. Jak dobrze że kobieta zmienną jest;))
      Oczywiście nie może mnie tu zabraknąć.

      OdpowiedzUsuń
    23. Zgłaszam się :)Zawsze chciałam wziąć udział w takiej zabawie. Fajnie że można tym maluchom sprawić choć odrobinę radości.

      OdpowiedzUsuń
    24. No i tak jak obiecalam, wpisuje sie, bo mam juz pierwszy kwadracik :D Troche to trwalo, ale lepiej cos w dlugim czasie, niz wcale :)

      OdpowiedzUsuń
    25. Wydaje mi się iż zastosowałam się do instrukcji, a z tła zgodnie z zaleceniem zrezygnuję :) pozdrawiam.

      OdpowiedzUsuń
    26. Z przyjemnością zgłaszam się do zabawy :)

      OdpowiedzUsuń
    27. Chętnie coś wyszyję i się zapisuję

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję za każde pozostawione słowo :-)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    recent posts